Kao što znamo, 2020. godina bio je težak period za sva preduzeća zbog Covid19. Tokom ovog perioda, tim Smartax fokusirao se na razvoj sistema upravljanja proizvodnjom, kako bismo, kada se tržište ponovo pokrene – partnerima obezbedili moderniju, ažurnu verziju softvera s novim funkcijama, jednostvanim za upotrebu.
Puno je posla iza nas, ali vredelo je uložiti u napor, softver je visoko napredovao za godinu dana.
Završen je modul za davanje ponuda uz pomoć kojeg možemo videti očekivane troškove proizvodnje i profit već u vreme nadmetanja. Moguće je pratiti koji partner, kada i šta je naručio od nas. Tokom izrade porudžbine možemo pratiti do sada nastale troškove.
Sistem je takođe proširen mobilnom aplikacijom koja omogućava da priložite slike i komentare bilo kom dokumentu. Aplikacija je prvenstveno dizajnirana za fotografsko dokumentovanje proizvodnih grešaka i komentara, što svaki radnik može lako da uradi svojim pametnim telefonom. Međutim, može se koristiti i u druge svrhe koje su ograničene samo korisnikovom maštom.
Izgradili smo sistem upravljanja skladištem na osnovu bar koda. Pomoću funkcije bar koda ubrzano je dokumentovanje rukovanja materijalom. Takođe po bar kodu možete pratiti tačno koliko materijala se nalazi u skladištima i tačno gde. Može se otvoriti neograničen broj skladišnih lokacija i između svake lokacije možete postaviti da li je dozvoljeno rukovanje materijalom i u kom smeru. Obaveštenje se prikazuje na konzol računarima, ako je zadatak rukovanja materijalom potreban na pridruženim lokacijama skladišta.
Instalirali smo modul koji zahteva sirovine, što olakšava naručivanje zaliha u proizvodnji. Tada će izabrana lokacija skladišta biti obaveštena gde i koji materijal treba da pripremite.
Ugradili smo funkciju parametara koja vam omogućava da dodelite neograničen broj parametara svakom proizvodu ili materijalu ili kretanju zaliha ili varijaciji sastava proizvoda u više tipova podataka (datum, ceo broj, razlomak, tekst itd.). Vrednosti ovih parametara mogu se prikazati u izveštajima, bar kodovima ili drugim delovima softvera. Tako možemo čak i da snimimo postavke mašine za varijacije proizvoda. Pored toga, napravljen je pretraživač za parametre proizvoda, uz pomoć filtera, sastavljenog na osnovu parametara – možemo izuzetno brzo pronaći proizvode koji su nam potrebni.
Uz proizvode je moguće priložiti neograničen broj datoteka (npr. Slike, tehnički crteži, drugi dokumenti). Tip datoteke može biti bilo koji. Potrebno je samo da kliknete na naziv datoteke i ona će se odmah otvoriti.
Na sistemu bar kodova, razvili smo sistem praćenja koji nam omogućava da pratimo svaki proces od sirovine do gotovog proizvoda i unazad, kako bismo tačno videli koji su sastojci ugrađeni u proizvode. Ovaj postupak možemo i grafički prikazati.
Evidenciju obavljenog posla proširili smo na:
- Moguće je da radnik sam sebi izda posao čitanjem bar-koda radnog lista, koji su od radova povezani sa proizvodnjom proizvoda na radnom listu.
- Takođe je moguće da radnik sebi da bilo koji posao
- Moguće je da radnik preuzme na računaru samo one poslove koji su mu dodeljeni
- U slučaju sporih proizvodnih procesa, moguće je uneti gotovu količinu po smeni, ali ako je poluproizvod gotov za nekoliko dana, možemo naznačiti da se uneta količina smešta na mesto sakupljanja i dodaju se količine dela u skladište kada je proizvod stvarno gotov.
- U slučaju brzih mašina možete lako da odštampate jedinstveni bar kod za praćenje za svaku stavku, za koju postoji potreba do 100 ili više u nekoliko minuta.
Unapredili smo pretraživače u softveru, tako da sada možemo lakše i brže da pronađemo proizvode, radnika, partnera, radni list itd., ono što tražimo. Konačno, kompletiran je korisnički vodič za sistem upravljanja proizvodnjom Smartax.
Vredno smo radili, ali još uvek moramo puno da uradimo, jer smo puni ideja i sigurni smo da će i ova godina biti jednako aktivna, da naši partneri budu zadovoljni sistemom Smartax.
Da biste pročitali više o sistemu upravljanja proizvodnjom Smartax, kliknite na dugme ispod!